Egentrening

Vi ønsker å motivere våre spillere til å drive egentrennig.

Både unge og de mer rutinerte har behov for å ha egentrening i tilegg til fellesøkter med laget sitt.

Egentrening er mye mer enn å bare stå å skyte på mål sammen med kamerater.

Egentrening må ha et fastsatt mål og den må inneholde momenter i forhold til hva en ønsker å bli bedre på.


Eksempel på fotballferdigheter som kan utvikles med å drive egentrening alene eller sammen med andre:

          ⇒  pasning
          ⇒  mottak
          ⇒  medtak
          ⇒  føring
          ⇒  vending
          ⇒  dribling
          ⇒  finter
          ⇒  skudd
          ⇒  hodestøt

          ⇒  hurtighet
          ⇒  spenst
          ⇒  styrke
          ⇒  kondisjon (løpskapasitet)
          ⇒  tøyning
          ⇒  bevegelse og forflytningsevne
          ⇒  balanse og koordinasjon

          Spesifikke keeperøvelser med ønske om å forbedre:
          ⇒ basis og grunnteknikker
          ⇒ utspark
          ⇒ utkast (sette i gang spillet med å kaste ut til medspiller)
          ⇒ feltarbeid
          ⇒ plassering
          ⇒ forflytningsevne

Vi har trenere i klubben som hjelper til med å sette opp spesifikke egentreningsprogram.

Ønsker du som spiller å utvikle en spesiell fotballferdighet med egentrening ta kontakt med trenerkoordinator og spillerutvikler Frank M. Mong på e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Solskjaer2



  • Opprettet .
  • Treff: 4403

Eiger FK

  • Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

  • Leder: Tore Tollefsen
  • Daglig Leder: Atle Skailand

  • Sportslig leder: Roald R.Skadberg

Følg oss

Utviklet av Trønder Data - Alle rettigheter reservert 2019 © Eiger Fotball Klubb - Logg inn